به سندبلاست رنگ آمیزی سندبلاست مخازن سندبلاست اسکلت ساختمان سندبلاست سوله سندبلاست پروفیل سندبلاست پل هوایی سندبلاست صنعتی دستگاه خوش آمدید

سندبلاست ماشین و اهمیت آن در صنعت

سندبلاست ماشین 1

سندبلاست ماشین، نوع دیگری از خدمات سندبلاست است که شرکت‌ها برای مشتریان ارائه می دهند. تمام قوانین سندبلاست و استفاده از دستگاه ها و تجهیزات ذرات ساینده و استانداردها به صورت مشترک با سایر روش های عادی سندبلاست برای سایش سطوح فلزی استفاده می شوند.

همانطور که می دانید تمام اتومبیل ها و خودروها جزء لاینفک زندگی روزمره انسان ها محسوب می شوند. خودروسازی یکی از صنایع پر رونق هر کشور محسوب می شود؛ بنابراین، تولید و ارائه محصولات با کیفیت از اهمیت زیادی برخوردار است.

سندبلاست ماشین 2

 با توجه به اهمیت خودروها در زندگی روزمره و تولید با کیفیت این محصولات، به عنوان مشتریان و مصرف کنندگان انواع خودرو باید برای شما خاطرنشان کنیم که بدنه خودروها به شدت تحت عوامل تاثیر گذار و مخرب بیرونی قرار دارند؛ به همین منظور، تمامی قسمت های خودروها مورد رنگ‌آمیزی قرار می گیرند؛ اما همانطور که در منابع قبلی هم به آن اشاره کردیم، اولین گام قبل از رنگ آمیزی بدنه خودروها، سندبلاست ماشین است.

 اجرای سندبلاست ماشین

سندبلاست ماشین 4

 در روش سندبلاست ماشین، استفاده از ذرات شن و ماسه برای سایش سطوح بدنه خودرو توصیه می شود. علاوه بر ایجاد زبری مناسب، زیبایی ظاهری، ایجاد سطحی صاف و یکنواخت، این روش موجب می‌شود سطح بدنه خودرو به طور موثر برای اعمال هر گونه رنگ آماده گردد. از دستگاه سندبلاست ماشین در مدل پرتابل برای این کار استفاده می شود؛ چرا که این دستگاه باید در تمام محوطه در اطراف بدنه خودرو،  قابلیت حرکت را داشته باشد. پس از اجرای عملیات سندبلاست ماشین، بدنه خودرو از هر گونه خراش، آلودگی، آثار چربی و یا ناهمواری، به طور کامل پاک خواهد شد.

  رنگ آمیزی پس از سندبلاست ماشین

سندبلاست ماشین 5

پس از آنکه عملیات سندبلاست ماشین با راندمان بالا به پایان رسید، اکنون نوبت رنگ‌آمیزی سطح می باشد. رنگ های مختلف در چند لایه، شامل لایه پرایمر، لایه میانی و لایه نهایی، با گرید مختلف تجاری برای رنگ آمیزی استفاده می شود. اگر فرایند سندبلاست ماشین به درستی و مطابق با استانداردها انجام شده باشد، لایه اولیه رنگ یعنی پرایمر به خوبی به سطح فلز خواهد چسبید و دوام و طول عمر بیشتر خواهد داشت. صنایع بزرگ خودرو سازی، رنگ آمیزی بدنه خودرو را به صورت مکانیزه و با روش اسپری از طریق نازل های رنگ آمیزی انجام می دهند. رنگهای الکترواستاتیک در این حالت پایدارترین رنگ های صنعتی هستند.

 اهمیت استفاده از اپراتور حرفه ای برای سندبلاست ماشین

سندبلاست ماشین 7

 اجرای عملیات سندبلاست ماشین نیز مانند سایر فرآیندهای سایش سطح، نیاز به تجربه و مهارت کافی دارد. اپراتورهای حرفه‌ای که عملیات سندبلاست بدنه خودروها را انجام می دهند از دانش تخصصی در این زمینه نیز برخوردارند؛ همچنین این افراد می‌توانند در مواقع بروز حادثه و یا آسیب های غیر مترقبه به درستی تصمیم گیری نمایند. به عبارت ساده تر، به کارگیری اپراتورهای حرفه ای سندبلاست در روش سایش سطح بدنه خودرو، آسیب های احتمالی را به حداقل می رساند و بالاترین بهره وری را حاصل می کند.

 تجهیزات سندبلاست ماشین

- دستگاه سندبلاست پرتابل

- نازل سندبلاست از جنس تنگستن کارباید

- ذرات ساینده شن و ماسه

- تجهیزات ایمنی اپراتور سندبلاست به طور کامل

- اتاقک سندبلاست (در صورت امکان)