به سندبلاست رنگ آمیزی سندبلاست مخازن سندبلاست اسکلت ساختمان سندبلاست سوله سندبلاست پروفیل سندبلاست پل هوایی سندبلاست صنعتی دستگاه خوش آمدید

سندبلاست

سندبلاست

سندبلاست

سندبلاست یا فرآیند بلاستینگ سطح به عملیاتی اطلاق می شود که در طی آن، سطوح مختلف فلزی، چوبی و پلاستیکی توسط مواد ساینده که با فشار زیاد به سمت آن پرتاب می شود، از آلودگی های سطحی پاک می گردد. فشار زیاد ذرات ساینده موجب می شود در نهایت، یک سطح صاف و کاملاً صیقلی حاصل گردد. رایج ترین ذرات ساینده که برای عملیات سندبلاست استفاده می شوند، ذرات شن و ماسه هستند. این ذرات دارای دانه بندی مشخصی هستند و باید مطابق با اندازه نازل سندبلاست که در ادامه توضیح خواهیم داد، متناسب باشند.

 

برای عملیات سندبلاست به چه تجهیزاتی نیاز داریم؟

سندبلاست بهترین روش برای زدودن آلودگی های سطوح نظیر اکسیدهای فلزات، چربی ها و روغن ها از روی سطح می باشد. تجهیزات مورد نیاز برای شروع فرآیند سندبلاست عبارتند از: کمپرسور هوا، مخزن سندبلاست، نازل، شیلنگ، ذرات ساینده و اپراتور سندبلاست. وجود تجهیزات کامل و بدون نقص سندبلاست و همچنین اپراتور ماهر و با تجربه می تواند روند سندبلاست را تسریع بخشد.

مخزن سندبلاست، یک محفظه فلزی است که از جنس فلز مقاوم تشکیل شده است و محل نگهداری و ذخیره ذرات ساینده به شمار می رود؛ شیلنگ های سندبلاست برای اتصال مخزن، کمپرسور هوا و نازل به یکدیگر به کار می روند. سلامت و ایمن بودن این سیلنگ ها باید قبل از آغاز بلاستینگ سطح توسط بازرس یا اپراتور سندبلاست به دقت بررسی شود.

کمپرسور هوا وظیفه دارد هوای فشرده را از طریق شیلنگ های اتصال به سمت ذرات ساینده هدایت کند؛ فشار هوای فشرده موجب می شود ذرات ساینده با شتاب بسیار زیاد به سمت سطح پرتاب شوند. میزان فشار کمپرسور باید با قطر نازل و اندازه ذرات ساینده مطابقت داشته باشد؛ برای این کار معمولاً از جدول های استاندارد استفاده می کنند.

نوع ذرات ساینده که در سندبلاست مورد استفاده قرار می گیرند، متنوع هستند؛ برای سندبلاست به طور گسترده از ماسه، سیلیس، شن، شیشه، اکسید آلومینیوم، گارنت، شات روی، شات مس و ... استفاده می شود؛ البته نوه ذرات سیلیسی و ماسه بیشتر از سایر ساینده ها به کار می روند.

 

در فرآیند سندبلاست به چه نکاتی باید توجه نمود؟

از روش سندبلاست برای بازسازی سطوح فلزی، بناها و اسکلت های فلزی، زدودن آلودگی ها، تمیز کردن بدنه کشتی ها، تمیزکاری سطوح بتنی، چوبی و سنگی به کار می رود.

فرآیند سندبلاست اگر به روش متداول و با رعایت دقیق نکات ایمنی و بهداشتی و فنی کار انجام گیرد، برای اپراتور هیچ خطری در پی نخواهد داشت. برای اجرای عملیات سندبلاست، اپراتور سندبلاست باید تمام تجهیزات ایمنی فردی را آماده سازد؛ کلاه و نقاب ایمنی، دستکش، ماسک، لباس مخصوص، کفش ایمنی و عینک مخصوص از جمله لوازمی هستند که اپراتور سندبلاست باید از آن ها استفاده کند.

تنظیم فشار هوای استاندارد کمپرسور، بررسی سالم بودن شیلنگ ها، بررسی نازل، کنترل حجم مواد ساینده در مخزن، آماده سازی سطوح برای شروع عملیات سندبلاست و بررسی شرایط جوی محیط نیز از الزامات مهم قبل از آغاز بلاستینگ سطوح هستند. باید توجه داشت که سندبلاست برای سطوح از جنس های مختلف به صورت متفاوت اجرا خواهد شد.

 

پيمانكار سندبلاست در تهران/پيمانكار سندبلاست در كرج/پيمانكار سندبلاست در قزوين/پيمانكار سندبلاست در شهرك صنعتي/پيمانكار سندبلاست در شهرك صنعتي كاسپين/ پيمانكار سندبلاست در نظر آباد/ پيمانكار سندبلاست در هشتگرد/ پيمانكار سندبلاست در اشتهارد/ پيمانكار سندبلاست در صفادشت / پيمانكار سندبلاست در شهريار/ پيمانكار سندبلاست در گرمدره/ پيمانكار سندبلاست در جاده مخصوص/ پيمانكار سندبلاست در ساوه/ پيمانكار سندبلاست در پرند/ پيمانكار سندبلاست در رباط كريم/ پيمانكار سندبلاست در سلفچگان/ پيمانكار سندبلاست در قم/ پيمانكار سندبلاست در شكوهيه/ پيمانكار سندبلاست در شمس آباد/ پيمانكار سندبلاست در عباس آباد/ پيمانكار سندبلاست در سمنان/ پيمانكار سندبلاست در كيش/ پيمانكار سندبلاست در قشم/ پيمانكار سندبلاست در يزد/ پيمانكار سندبلاست در كرمان