به سندبلاست رنگ آمیزی سندبلاست مخازن سندبلاست اسکلت ساختمان سندبلاست سوله سندبلاست پروفیل سندبلاست پل هوایی سندبلاست صنعتی دستگاه خوش آمدید

سندبلاست چوب

 

سندبلاست چوب

سندبلاست چوب

 

سندبلاست چوب، بهترین و کارآمدترین روش آماده سازی سطوح چوبی برای اِعمال رنگ و پوشش بر روی آن ها به شمار می رود. سندبلاست برای تمام وسایل و ابزاری که از جوب ساخته شده اند کاربرد دارد؛ برخی اعتقاد دارند سندبلاست چوب، یک روش محافظت از محیط زیست می باشد؛ به این مفهوم که با پرداخت و صیقلی کردن سطوح چوبی و استفاده مجدد از آن ها می توان از قطع درختان و ساخت وسایل چوبی جدید جلوگیری کرد.

فرض کنید شما تعدادی میز چوبی در اختیار دارید که قدیمی و کهنه شده اند و یا سطح میز دچار فرسودگی شده یا آلودگی های ظاهری روی آن مشاهده می شود؛ به جای آنکه میز جدید خریداری کنید و هزینه های اضافی را متحمل شوید می توانید با اجرای سندبلاست بر روی میزهای چوبی، هم در هزینه های خود صرفه جویی کنید و هم از قطع درختان جنگل (البته به طور غیر مستقیم) جلوگیری نمایید. با عملیات سندبلاست چوب، محصولات چوبی مجدداً ظاهر صاف و زیبای خود را به دست خواهند آورد و از همه مهم تر اینکه می توانید رنگ ها یا پوشش های مدرن و متنوعی را روی آن سطح اجرا نمایید. از تمام زوایای مهندسی یا کاربردی که به مسأله سندبلاست چوب نگاه کنید متوجه خواهید شد که این کار تا چه حد مقرون به صرفه خواهد بود.

 

الزامات مورد نیاز برای سندبلاست چوب

برای آغاز عملیات سندبلاست چوب باید یک سری احتیاجات را فرآهم نمود؛ اپراتور ماهر و با تجربه، مهم ترین قسمت اجرای این کار است؛ دستگاه سندبلاست، تجهیزات ایمنی فردی اپراتور سندبلاست، کمپرسور هوا، نازل و مخزن مواد ساینده، تجهیزات اصلی مورد نیاز برای سندبلاست چوب هستند.

برای آماده سازی سطح چوبی، ابتدا مخزن دستگاه سندبلاست را با مواد ساینده پرکنید. بهترین مواد ساینده برای سندبلاست چوب، گرانول های شیشه ای بسیار ریز یا پوسته های ذرت یا گردو هستند؛ ذرات ماسه یا سیلیس برای این کار توصیه نمی شوند زیرا موجب آسیب وارد شدن به سطوح چوبی شده که در نهایت در کارایی رنگ آمیزی چوب اختلال ایجاد می کنند.

نازل سرامیکی را در انتهال لوله ها یا شیلنگ ها قرار دهید؛ سایز متناسب نازل معمولاً حدود 3 تا 3/3 اینچ متداول است؛ البته خاطر نشان می کنیم که سایز مناسب نازل برای ذرات ساینده پوست گردو، 8/1 اینچ است. نکته مهم دیگری که باید در عملیات سندبلاست چوب رعایت کنید این است که حتماً از لوازم ایمنی فردی استفاده کرده و سندبلاست را در محیطی اجرا کنید که تهویه مناسبی داشته باشد.

کمپرسور را روشن کنید و فشار آن را روی 35 پوند در هر اینچ مکعب تنظیم نمایید. تفنگ نازل را به صورت رفت و برگشتی روی سطح چوبی حرکت دهید و همزمان، ذرات ساینده را به سمت سطح پرتاب کنید. پس از هر بار اجرا، سطح را از نظر کیفیت مورد بررسی قرار دهید. در پایان کار سندبلاست چوب، اگر نتیجه دلخواه را به دست نیاوردید می توانید عملیات را مجدداً تکرار کنید؛ این بار فشار خروجی را بر روی 10 psi تنظیم کنید. فراموش نکنید که مخزن سندبلاست را از مواد ساینده پر کنید.

 

سندبلاست چوب در تهران و سندبلاست چوب در كرج به صورت كاملا حرفه اي و تخصصي

منبع ترجمه مطلب:

https://www.ehow.com/how_7477072_sand-blast-wood.html