به سندبلاست رنگ آمیزی سندبلاست مخازن سندبلاست اسکلت ساختمان سندبلاست سوله سندبلاست پروفیل سندبلاست پل هوایی سندبلاست صنعتی دستگاه خوش آمدید

سندبلاست سوله

 سندبلاست سوله

سندبلاست سوله

 

سندبلاست سوله یکی از راحت ترین، محبوب ترین و مؤثرترین گزینه ها برای تمیزکردن سطوح داخلی و خارجی سوله های فلزی به شیوه مکانیکی است. در این روش، تمام آلودگی های موجود بر روی دیواره های داخلی و خارجی سوله ها و اسکلت فلزی آن ها، با استفاده از دستگاه سندبلاست و ذرات ساینده برطرف می شوند. عملیات سندبلاست باید قبل از اِعمال رنگ و پوشش بر روی سوله ها انجام شوند؛ این کار باعث افزایش راندمان نهایی رنگ آمیزی سوله خواهد شد.

برای اجرای سندبلاست بر روی سوله به دستگاه سندبلاست با تجهیزات کامل، اپراتور سندبلاست، لوازم و تجهیزات ایمنی فردی نیاز است. ذرات ساینده که برای سندبلاست سوله مورد استفاده قرار می گیرند، ترکیبی از شن و ماسه یا هر کدام به تنهایی می باشند؛ پاشش این ذرات به سمت دیواره سوله با فشار زیاد، آلودگی ها و ذرات خارجی سطح را به طور کامل پاک می کند. سندبلاست سوله هم می تواند به روش دستی و هم به شیوه مکانیزه و با استفاده از دستگاه های مجهز سندبلاست انجام شود.

برخی از دستگاه هایی که برای سندبلاست به کار می روند به طور اتوماتیک عمل می کنند؛ زمان بندی اجرا سندبلاست در این مدل از ماشین ها قابل تنظیم است و می توانند در کسری از زمان، جریان پرفشاری از ذرات ساینده را به سمت سطح هدایت کنند. در این زمینه برخی از محققان توانسته اند ربات هایی را طراحی کنند که بتوانند به طور خودکار وارد سوله شده و فرآیند سندبلاست را با بازدهی بالا بر روی بدنه اجرا نمایند.

نکته مهم در مورد سندبلاست این است که این روش روز به روز در حال پیشرفت و گسترش است؛ استفاده از ذرات مختلف ساینده که کمترین اثر مخرب را بر روی سطوح فلزی ایجاد کنند، اهداف اصلی این پروژه ها هستند. ذرات ساینده که برای سندبلاست سوله استفاده می شوند باید در دسترس بوده، قیمت مناسب داشته باشند و از همه مهم تر اینکه برای سلامت انسان خطری ایجاد نکنند.

 

 

نکات مهم در مورد تجهیزات سندبلاست سوله

جزئیات عملیات سندبلاست برای سطوح فلزی مختلف، متفاوت می باشد؛ میزان فشار هوایی که توسط کمپرسور سندبلاست برای سطوح فلزی با ضخامت کم یا مخازن یا دیواره سوله ها استفاده می شود با یکدیگر متفاوت است. از یک فشار ثابت نمی توان برای هر نوع سطح فلزی استفاده نمود و یا به طور جرئی تر باید گفت، مقدار فشار هوای کمپرسور باید با توجه به نوع سطح تعیین گردد. نکته قابل توجه این است که با تغییر فشار کمپرسور، قطر و ابعاد نازل نیز باید تغییر پیدا کند. باید یادآوری کنیم که بسیاری از کمپرسورهای سندبلاست، برای عملیات سندبلاست سوله طراحی نشده اند؛ به عبارت دیگر، کمپرسوری باید برای سندبلاست سوله استفاده شود که تنظیمات فنی آن برای این کار سنگین طراحی شده باشد.

ذرات ساینده در عملیات سندبلاست سوله به شدت در هوا پراکنده می شوند؛ اگر اپراتور سندبلاست از ماسک و نقاب مخصوص استفاده نکرده باشد، این ذرات به داخل دستگاه تنفسی و چشم های او راه پیدا می کنند و موجبات بروز خطرات و بیماری های حاد تنفسی را برای او فرآهم می آورند. در طولانی مدت نیز همین اثرات نامطلوب تنفسی ممکن است به بیماری مضمن تبدیل شود که پیامدهای آن دیگر قابل جبران نخواهد بود.

 

پيمانكار سندبلاست در تهران/پيمانكار سندبلاست در كرج/پيمانكار سندبلاست در قزوين/پيمانكار سندبلاست در شهرك صنعتي/پيمانكار سندبلاست در شهرك صنعتي كاسپين/ پيمانكار سندبلاست در نظر آباد/ پيمانكار سندبلاست در هشتگرد/ پيمانكار سندبلاست در اشتهارد/ پيمانكار سندبلاست در صفادشت / پيمانكار سندبلاست در شهريار/ پيمانكار سندبلاست در گرمدره/ پيمانكار سندبلاست در جاده مخصوص/ پيمانكار سندبلاست در ساوه/ پيمانكار سندبلاست در پرند/ پيمانكار سندبلاست در رباط كريم/ پيمانكار سندبلاست در سلفچگان/ پيمانكار سندبلاست در قم/ پيمانكار سندبلاست در شكوهيه/ پيمانكار سندبلاست در شمس آباد/ پيمانكار سندبلاست در عباس آباد/ پيمانكار سندبلاست در سمنان/ پيمانكار سندبلاست در كيش/ پيمانكار سندبلاست در قشم/ پيمانكار سندبلاست در يزد/ پيمانكار سندبلاست در كرمان/ پروژه های سندبلاست در کرج/ پروژه های سندبلاست در تهران/ پروژه های سندبلاست در رباط کریم/ پروژه های سندبلاست در شهر ری/ پروژه های سندبلاست در رودهن/ پروژه های سندبلاست در اشتهارد/ پروژه های سندبلاست در شهریار

 

 

 

ترجمه از منبع مورد استفاده در این مطلب: http://www.sandblasting-sandblasters.com