به سندبلاست رنگ آمیزی سندبلاست مخازن سندبلاست اسکلت ساختمان سندبلاست سوله سندبلاست پروفیل سندبلاست پل هوایی سندبلاست صنعتی دستگاه خوش آمدید

سندبلاست لوله

سندبلاست لوله

 

سندبلاست لوله 

 

سندبلاست لوله به عنوان یکی از کارآمدترین روش های زدودن آلودگی ها و زنگ زدگی های سطوح داخلی و خارجی یک لوله فلزی در صنایع شناخته شده می باشد و تقریباً 90 درصد لوله های قطور فلزی قبل از اینکه فرآیند رنگ آمیزی و یا پوشش دهی برای آن ها انجا شود، مورد سندبلاست قرار می گیرند. پس از پایاین عملیات سندبلاست لوله، سطحی پاکیزه، عاری از آلودگی و با درجه زبری مناسب برای رنگ کاری به دست می آید.

تمام تجهیزات و ملزومات مورد نیاز برای عملیات سندبلاست لوله باید از این قابلیت برخوردار باشند که این فرآیند را هم برای سطح خارجی لوله و هم برای سطوح داخلی آن با راندمان بالا اجرا کنند؛ علاوه بر این، مراحل کار باید به گونه ای باشد که برای لوله های قطور و بزرگ و برای لوله های فلزی با قطر کمتر نیز کاربرد داشته باشد.

همانطور که می دانید بهترین ذرات ساینده ای که در حال حاضر در فرآیند سندبلاست لوله مورد استفاده قرار می گیرند، ذرات ماسه و یا سیلیس هستند که البته در دانه بندی های متفاوت در بازار وجود دارند؛ بر اساس تحقیقاتی که در زمینه شناسایی و معرفی ذرات ساینده مدرن در صنعت سندبلاست انجام شده است، محققان عقیده دارند علاوه بر ذرات ساینده متداول امروزی، می توان از ذرات دیگری نظیر شن، کروندوم (corundum) یا ذرات یخ نیز برای سندبلاست استفاده کرد. آن ها عقیده دارند استفاده از ساینده هایی که فرآوان و در دسترس باشند، مقرون به صرفه تر خواهد بود.

دستگاه هوا یا کمپرسور که برای ایجاد فشار در سندبلاست لوله مورد استفاده قرار می گیرد، یکی از مهم ترین تجهیزات این عملیات صنعتی به شمار می رود؛ بسیاری از دستگاه های سندبلاست به صورت کابین یا اتاقک شکل ساخته شده اند و به این ترتیب از اثرات مخرب محیطی محفوظ هستند؛ با این حال، باید دانست که ساخت این گونه دستگاه های صنعتی مطابق با استانداردهای بین المللی و سوئدی انجام می شود.

 

اجرای دقیق عملیات سندبلاست لوله

اجرای کامل و بدون نقص سندبلاست لوله در گرو مهارت و تجربه ویژه اپراتور سندبلاست است؛ البته مجهز بودن دستگاه های سندبلاست نیز در این مورد نقش مهمی ایفا می کند؛ علاوه بر این موارد، اختصاص داشتن یک محیط کاری ویژه برای عملیات سندبلاست لوله به خوبی می تواند راندمان کار را افزایش دهد و سرعت سندبلاست را نیز بالا ببرد.

در صنایعی که به طور اختصاصی در زمینه سندبلاست لوله فعالیت می کنند، یک محیط خاص یا فضای کاری وخصوص برای سندبلاست لوله ها در نظر گرفته می شود. تمام تجهیزات مورد نیاز برای سندبلاست در آن مکان قرار می گیرند و محل، از نظر تهویه و ایمنی نیز به طور دقیق مجهز می شود. به طور مثال، در یک کارخانه سندبلاست لوله، در یک فضای صنعتی دقیق، عملیات سندبلاست برای لوله های 2 تا 140 اینچ اجرا می شود.

عملیات سندبلاست برای لوله های قطور و یا لوله های باریک تر با استفاده از دستگاه سندبلاست و یک دستگاه هوای فشرده که مجهز به یک توربین موتوردار است به خوبی امکان پذیر می باشد. توربین های مکانیکی هوای فشرده قابلیت انجام سندبلاست را برای تعداد 6 لوله به طور همزمان دارند و می توانند لوله هایی با قطر 8 اینچ را به خوبی پاکسازی نمایند. استفاده از توربین های مکانیکی سندبلاست بسیار کارآمدتر از کمپرسورهای هوای فشرده سندبلاست هستند.

قسمت بسیار مهم در ایستگاه سندبلاست لوله این است که لوله ها به ترتیب وارد محفظه کابین سندبلاست می شوند و پس از پایان عملیات سندبلاست، از طرف دیگر کابین خارج می گردند؛ یک سیستم جمع اوری ذرات ساینده و گرد و غبار ناشی از سندبلاست لوله نیز در قسمت عقب دستگاه تعبیه شده است که به این ترتیب ایمنی فرآیند را افزایش می دهد.

 

پيمانكار سندبلاست در تهران/پيمانكار سندبلاست در كرج/پيمانكار سندبلاست در قزوين/پيمانكار سندبلاست در شهرك صنعتي/پيمانكار سندبلاست در شهرك صنعتي كاسپين/ پيمانكار سندبلاست در نظر آباد/ پيمانكار سندبلاست در هشتگرد/ پيمانكار سندبلاست در اشتهارد/ پيمانكار سندبلاست در صفادشت / پيمانكار سندبلاست در شهريار/ پيمانكار سندبلاست در گرمدره/ پيمانكار سندبلاست در جاده مخصوص/ پيمانكار سندبلاست در ساوه/ پيمانكار سندبلاست در پرند/ پيمانكار سندبلاست در رباط كريم/ پيمانكار سندبلاست در سلفچگان/ پيمانكار سندبلاست در قم/ پيمانكار سندبلاست در شكوهيه/ پيمانكار سندبلاست در شمس آباد/ پيمانكار سندبلاست در عباس آباد/ پيمانكار سندبلاست در سمنان/ پيمانكار سندبلاست در كيش/ پيمانكار سندبلاست در قشم/ پيمانكار سندبلاست در يزد/ پيمانكار سندبلاست در كرمان/ پروژه های سندبلاست در کرج/ پروژه های سندبلاست در تهران/ پروژه های سندبلاست در رباط کریم/ پروژه های سندبلاست در شهر ری/ پروژه های سندبلاست در رودهن/ پروژه های سندبلاست در اشتهارد/ پروژه های سندبلاست در شهریار

 

منابع ترجمه:

1) http://www.selmers.com/pipe-coating-plant/pipe-blasting-equipment/
2) http://www.selmers.com/products/pipe-blasting-equipment/internal-pipe-blasters/