به سندبلاست رنگ آمیزی سندبلاست مخازن سندبلاست اسکلت ساختمان سندبلاست سوله سندبلاست پروفیل سندبلاست پل هوایی سندبلاست صنعتی دستگاه خوش آمدید

انواع نازل های سندبلاست

نازل های سندبلاست465

نازل سندبلاست یکی از تجهیزات لازم و ضروری برای اجرای عملیات سایش سطح می باشد. نازل ها قطعات فیزیکی هستند که از یک لوله فلزی تشکیل شده اند. این لوله به عنوان مجرای هدایت کننده ذرات ساینده به سمت سطح معرفی می شود. نازل ها در قسمت سر شیلنگ سندبلاست متصل می شوند؛ شیلنگ مستقیماً به مخزن ذرات ساینده وصل شده است. با جریان کمپرسور هوا، فشار هوا به ذرات ساینده وارد شده و سپس به سمت سرنازل هدایت می شوند.

با توجه به اینکه فشار بالایی به ذرات ساینده وارد می شود، نازل سندبلاست باید در برابر فشار، بسیار مقاوم باشد. انواع نازل ها که برای عملیات سایش سطح به کار می روند از نظر ابعاد، اندازه ها، قطر و جنس مواد تشکیل دهنده با یکدیگر تفاوت دارند. با توجه به نوع ذرات ساینده و جنس سطوح و همچنین درجه زبری سطح از یک نازل خاص استفاده می شود. متداولترین نازل های سندبلاست شامل نازل هایی هستند که از  تنگستن کارباید، بور کارباید و نیترید سیلیکون تشکیل شدند. در ادامه مطلب با انواع نازل های سند بلاست آشنا می شوید.

نازل های تنگستن کارباید با پوشش آلومینیومی و طول بلند

نازل سندپلاست

نازل های تنگستن کارباید با پوشش آلومینیومی که دارای لوله بلندتر هستند، برای کاربردهای سندبلاست در حالتی استفاده می‌شوند که فاصله نازل تا سطح، بیشتر از ۳۰ سانتی متر می باشد. عموماً قطر داخلی این نازل ها ۲۵ میلیمتر تا ۳۲ میلیمتر می باشد. این مدل نازل ها به گونه ای طراحی شده اند که ذرات ساینده با سرعت بالا می ‌توانند از آن به سمت سطح، خارج شده و سطح یکنواخت را پس از سایش ایجاد کنند. این مدل نازل ها در طول و ابعاد مختلف در کارخانه ها تولید می شوند.

نازل سندبلاست تنگستن کارباید با طول بلند و پوشش اورتان

نازل های سندبلاست1928

یکی دیگر از نازل هایی که در فرآیند سندبلاست مورد استفاده قرار می‌گیرد، نازل هایی است که از یک پوشش اورتان تشکیل شده است. این نوع نازل ها دوام و مقاومت بالایی دارند. این نازل ها برای کاربردهای ویژه و سندبلاست سطح در فاصله بیش از ۳۰ سانتی متر کاربرد دارد. حداکثر سرعت خروج ذرات ساینده از نازل هایی با پوشش اورتان امکان پذیر می باشد.  این محصولات نیز در ابعاد مختلف موجود هستند.

نازل سندبلاست ساخته شده از تنگستن کارباید با پوشش آلومینیوم و طول متوسط

نازل های سندبلاست2380

یکی از متداول ترین و پرکاربردترین نازل هایی که در سایش سطوح استفاده می‌شود، نازل های تنگستن کارباید با طول متوسط است. اگرچه قطرهای متفاوتی از این نازل ها ساخته می شود اما به دلیل طول کوتاه آن، برای بسیاری از کاربردهای ویژه مناسب هستند. سرعت خروج ذرات ساینده در این نوع نازل ها نسبتاً بالا است. عملیات سایش سر در فاصله بیشتر از ۳۰ سانتی متر با نازل هایی با قطر داخلی به ابعاد ۲۵ و ۳۲ میلیمتر امکان پذیر است.

نازل های سندبلاست از جنس تنگستن کارباید با طول کوتاه

نازل های سندبلاست2848

یکی دیگر از انواع نازل های سندبلاست انواع نازل هایی هستند که طول کوتاهتری در مقایسه با سایر نازل ها دارند. قطر داخلی این قطعات، ۱۳ میلیمتر  ۲۸ میلی متر می باشد. فشار کمپرسور و حجم ذرات ساینده خروجی از این نازل ها با توجه به قطر داخلی آن و جداول استانداردها تنظیم می شود. اندازه های مختلفی از این نازل ها در دسترس هستند که هر یک برای موارد خاصی از ذرات ساینده به کار می روند. نمونه های مختلف این نازل ها را در شکل فوق مشاهده می کنید.

نازل سندبلاست زاویه دار از جنس تنگستن کارباید

نازل سندپلاست

 یکی دیگر از انواع نازل های سندبلاست، نازل های زاویه دار با پوشش آلومینیومی هستند. امکان اجرای فرآیند سندبلاست در زاویه ۴۵ درجه از طریق این نازل ها امکان پذیر است. نازل تنگستن کارباید، مقاومت خوبی در برابر ذرات زاینده دارد. قطر داخلی این نازل ها از حدود ۳ تا 5/9 میلی متر متغیر است. نمونه های مختلفی از این نازل سندبلاست زاویه دار را در شکل فوق مشاهده می کنید.

نازل بور کارباید

نازل های سندبلاست3720