به سندبلاست رنگ آمیزی سندبلاست مخازن سندبلاست اسکلت ساختمان سندبلاست سوله سندبلاست پروفیل سندبلاست پل هوایی سندبلاست صنعتی دستگاه خوش آمدید

چرا سندبلاست به عنوان یک روش حرفه ای در صنعت استفاده می شود

چرا سندبلاست به عنوان یک روش حرفه ای در صنعت استفاده می شود

چرا سندبلاست، قطعات و تجهیزات به خاطر قرار گرفتن در مجاورت آب ،یا تغییر شرایط جوی به مرور زمان دچار خوردگی و زنگ زدگی می شوند. برای قطعات کوچک شاید بتوان با یک فرچه سیمی و صرف زمان زیاد زنگ زدگی ها را پاک کرد وقطعه را آماده رنگ آمیزی یا قرار دادن هر پوشش دیگری کرد اما وقتی صحبت از یک کشتی باربری یا بخش بزرگ صنعتی یک شرکت می رسد دیگر نمی توان از فرچه سیمی استفاده کرد. در اینجا روش های پاک سازی سطوح با سندبلاست اهمیت زیادی پیدا می کند.

از دلایل مهم و اساسی که چرا سندبلاست روش پرطرفدارتری در صنعت می باشد می توان به نکات زیر اشاره کرد:  

1- گستردگی انجام این کار بر روی هر سطحی که شما در نظر دارید

روش سندبلاست بر روی سطوح فلزی، شیشه ای ،کاشی و سرامیک، طلق با دقت و ظرافت انجام می شود و گاهی اوقات این حرفه را از یک فعالیت پاکسازی صنعتی به یک هنر زیبا تبدیل می کند.

2- استفاده از تعداد نفرات کمتر برای انجام کار

3- نماشویی و آماده کردن سطوح برای پوشش دهی بعدی

5- پاکسازی زنگ و خوردگی از سطوح داخلی و خارجی قطعات فلزی و صیقل دادن آنها

6- پاکیزه کردن انواع قالب های صنعتی برای بهتر شدن کیفیت و استفاده طولانی مدت از آنها

7- زبر کردن قطعات و آماده سازی برای عملیات لعابکاری قطعات

8- حکاکی انواع نوشته ها و نقش های مختلف و برجسته کاری روی شیشه برای کارهای تجاری و تبلیغاتی و تزئینات

9- انجام پاکسازی قطعات و بخش های بزرگ  در زمان کمتر و هزینه کمتر

10- موثر تر بودن این روش نسبت به روش های دیگر

11- امکان انجام پروژه های سندبلاست در محل

چرا سندبلاست 1

انجام سندبلاست روی فلز

روش های مشابه سندبلاست و مزایا و معایب آنها

در صنعت روش های مشابه سند بلاست موجود می باشد از جمله:

1- شاتینگ

در این روش از دستگاههای شات بلاست برای آماده کردن سطح استفاده می شود. سطح قطعات حالت چکش خورده و براق دارند.این روش برای قطعاتی که باید یکدست صاف شوند کارایی مناسبی ندارد.

2- گریتینگ

روش گریتینگ برای مات کردن سطح  قسمت هایی که نیاز به پاکسازی و زبر شدن دارد استفاده می شود.

3- واتر بلاست

در این روش ذرات ساینده ها را با فشار آب به قطعات می پاشند. در این نوع کار به همراه زنگ زدایی شستشوی قطعه نیز انجام می شود.اما روش مناسبی برای قطعاتی که ضد زنگ نیستند نمی باشد.

4- سندبلاست

تفاوت مهم و عمده سندبلاست با  روشهای  قبل در استفاده از ساینده ها و گستردگی انجام فعالیت روی قطعات مختلف می باشد.

چرا سندبلاست 8

نمونه اجرای سند بلاست برای رنگ زدایی از نمای ساختمان

چرا سندبلاست انتخاب ارزشمندی برای کارهای صنعتی می باشد

زنگ زدایی و پاک کردن مخازن و بدنه کشتی ها از زنگ  و خوردگی یک مشکل بزرگ اقتصادی و زیست محیطی می باشد. روش های متفاوتی که تا به حال پیشنهاد یا اجرا شده است توانایی پوشش دهی این حجم و وسعت را ندارد. استفاده از آب برای پاک سازی بدنه کشتی ها  جدا از حجم آب مصرفی و دستگاهها و کمپرسورهایی که برای انجام این کار لازم دارد به علت ایجاد پساب هایی که قابل بازیافت و تصفیه نیستند یک مشکل محیط زیستی نیز به وجود می آورد. وجود درزها و بخش های خاص در بسیاری از قطعات محدودیت های زیادی برای اجرای روش های پاک سازی قطعه ها ایجاد می کند. با روش سند بلاست و با استفاده از فشار هوا و ساینده های مناسب هر قطعه می توانید حتی جزئی ترین بخش های قطعات را نیز پاکسازی کنید.

 همچنین تعداد نفراتی که در روش سنتی برای اجرای پاک سازی سطح بدنه یک کشتی مورد نیاز است بیشتر از تعداد همان افراد در روش سند بلاست می باشد. برای مثال برای بدنه یک کشتی که در حدود 30 متر ارتفاع دارد اگر بخواهیم از روش های دیگری برای پاک سازی سطح استفاده کنیم باید تعداد افراد بیشتری مشغول به کار باشند که این افزایش هزینه و ساعات کاری را به دنبال دارد و محدودیت زمانی که برای انجام پروژه ها وجود دارد باعث می شود تا جواب سوال اینکه  چرا سندبلاست بهتر است برای سطوح گسترده استفاده شودبه راحتی مشخص شود.

چرا سندبلاست 9

سندبلاست روی بخش های غی قابل دسترس

چرا سندبلاست از ساینده های متفاوت برای سطوح استفاده می کند:

یکی از مهمترین بخش های کار  پاکسازی سطوح استفاده از موادی است که هم بر سطح مورد نظر اثر گذار باشد و هم صدمه ای به آن وارد نکند،اگر سطحی که برای پاک سازی در نظر گرفته شده است کوچک باشد از ذرات ریز برای سایش سطح استفاده می شود و با بزرگتر شدن مقیاس سطح اندازه ذرات نیز بزرگتر خواهدشد. . در انجام پروژه های سند بلاست از مواد ساینده متفاوتی استفاده می شودکه بر اساس درجه سختی و تاثیر به سه بخش تقسیم می شوند:

1- ساینده با سختی بالا

2- ساینده با سختی متوسط

3- ساینده با سختی پایین

برای  پاک سازی آلودگی از سطح با توجه به جنس سطح نیز باید ساینده متفاوتی را انتخاب کرد که چند نمونه از این ساینده ها عبارتند از:

1- کاربید سیلیکون، نیترید بور،گارنت

این نمونه از ساینده در سندبلاست برای کار روی چوب استفاده می شود و برای آلیاژها مناسب نمی باشد

2- اکسید آلومینیوم و آلیاژ زیرکونیا

از این نوع ساینده ها  برای  پاکسازی سطوح فلزی و فولاد های کربن دار استفاده می شود.

3- شیشه

از گرانول شیشه برای ایجاد زیری و ایجاد بافت  برروی سطوح استفاده می شود

4- سیلیکا

از سیلیکا برای پایان عملیات سند بلاست استفاده می شود. از معایب استفاده از سیلیکا تولید گرد وغباری می باشد که به دستگاه تنفسی انسان آسیب می رساند

5- مسباره

یک ماده معدنی است که درجه سختی آن در ساینده ها بالا می باشد و یک انتخاب مناسب برای پا کسازی سطوح  و از بین بردن رنگ در صنایع کشتی سازی ، ساخت پل می باشد. دانه بندی مسباره متفاوت است و با توجه به نوع سطحی که باید پاکسازی شود انتخاب می شود.

چرا سندبلاست 20

نمونه ها و سایزهای متفاوت سایند های سند بلاست