به سندبلاست رنگ آمیزی سندبلاست مخازن سندبلاست اسکلت ساختمان سندبلاست سوله سندبلاست پروفیل سندبلاست پل هوایی سندبلاست صنعتی دستگاه خوش آمدید

مزایای سندبلاست

مزایای سندبلاست

مزایای سندبلاست

 

سندبلاست، شیوه کارآ و مؤثر برای تخریب بقایای رنگ، زنگ زدگی و پاکسازی هرگونه آلودگی از روی سطوح مختلف است. سندبلاست در صنعت به عنوان یکی از مهم ترین روش های تمیزکاری و صیقلی کردن سطوح فلزی شناخته شده است به طوری که از آن برای آماده سازی سطوح، قبل از اجرای رنگ و پوشش استفاده می شود. ایجاد یک زیر ساخت تمیز با درجه زبری مناسب برای سطح می تواند در راندمان رنگ آمیزی آن مؤثر واقع شود. اجرای سندبلاست، راندمان آماده سازی سطح تا حدود 75% افزایش می دهد. در این مطلب قصد داریم به مزایای سندبلاست بپردازیم اما پیش از آن اجازه دهید مروری مختصر بر انواع سندبلاست داشته باشیم.

 

انواع روش های سندبلاست (سایش سطح)

سندبلاست با گرانول های شیشه: در این روش سندبلاست، دانه های شیشه ای برای حذف و زودن آلاینده های موجود بر روی سطح مورد استفاده قرار می گیرند؛ در این روش هر گونه قارچ ذره بینی، رنگ یا رسوبات کلسیمی از روی سطح زدوده می شوند.

سندبلاست چرخشی: در روش سندبلاست چرخشی، ذرات ساینده بدون استفاده از فشار هوا و با استفاده از نیروی سانتریفیوژ به سمت سطح مورد نظر پرتاب می شوند. راندمان عملکرد این روش به نوعی قابل مقایسه با روش اصلی سندبلاست می باشد.

سندبلاست با آب: در این روش از سندبلاست، آب با فشار بسیار زیاد به سمت سطح پاشیده می شود؛ ذرات ساینده متداول در روش سندبلاست با آب به کار نمی روند، در واقع فشار زیاد آب باعث برطرف کردن آلودگی های روی سطح می شود.

سندبلاست مرطوب: سندبلاست مرطوب یک روش سندبلاست غیر مخرب برای سطوح است که هیچ آلودگی تولید نمی کند؛ در این روش، آب سرد یا گرم با فشار زیاد به سمت سطح پاشیده می شود که موجب حذف گریس، روغن و ... از روی آن شده و نیاز به استفاده از مواد شیمیایی پاک کننده را کاهش می دهد.

سندبلاست با ذرات یخ: یکی از تکنیک های سندبلاست سطح، استفاده از ذرات جامد یخ برای زدودن آلاینده های سطحی است البته تا کنون ضمانتی در مورد عدم وارد شدن آسیب به بافت سطح در این روش به ثبت نرسیده است.

میکروسندبلاست: در این روش، نازل سندبلاست در سایز بسیار ریز، ذرات ساینده را به سطح مشخصی پرتاب می کند؛ اجرای این روش بسیار دقیق است و برای موارد خاص کاربرد دارد.

 

مزیت های استفاده از روش سندبلاست برای آماده سازی سطح

به طور کلی سندبلاست برای تمام سطوح فلزی، آلومینیومی، پلاستیکی، چوبی و آلیاژی قابل اجرا می باشد؛ سندبلاست از هر جهت، بخصوص از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است زیرا می تواند سطح را به طور کامل پاک کند و راندمان رنگ آمیزی را نیز افزایش دهد؛ با اجرای دقیق سندبلاست نیازی به تکرار فرآیند رنگ کاری نخواهد بود.

مزیت دیگر سندبلاست، برطرف کردن کامل ذرات خارجی مانند زنگ زدگی ها از روی سطح و صیقلی نمودن آن است؛ با سندبلاست دقیق و استاندارد می توان درجه زبری خاصی را برای سطح ایجاد کرد به طوری که بافت مورد نیاز برای اِعمال رنگ و پوشش فرآهم شود.

با روش سندبلاست می توان تمام سطوح با هر شکل و اندازه ای را صاف و صیقلی کرد. از طرفی دیگر، هموار کردن و رفع آلودگی سطحی در زاویه ها و گوشه ها در روش سندبلاست امکان پذیر می باشد.

 

سندبلاست در تهران/ سندبلاست در كرج/ سندبلاست در قزوين/ سندبلاست در شهرك صنعتي/ سندبلاست در شهرك صنعتي كاسپين/ سندبلاست در نظر آباد/ سندبلاست در هشتگرد/ پيمانكار سندبلاست در اشتهارد/ سندبلاست در صفادشت / سندبلاست در شهريار/ سندبلاست در گرمدره/ سندبلاست در جاده مخصوص/ سندبلاست در ساوه/ سندبلاست در پرند/ سندبلاست در رباط كريم/ سندبلاست در سلفچگان/ سندبلاست در قم/ سندبلاست در شكوهيه/ سندبلاست در شمس آباد/ سندبلاست در عباس آباد/ سندبلاست در سمنان/ سندبلاست در كيش/ سندبلاست در قشم/ پيمانكار سندبلاست در يزد/ سندبلاست در كرمان/ پروژه های سندبلاست در کرج/ پروژه های سندبلاست در تهران/ پروژه های سندبلاست در رباط کریم/ پروژه های سندبلاست در شهر ری/ پروژه های سندبلاست در رودهن/ پروژه های سندبلاست در اشتهارد/ پروژه های سندبلاست در شهریار

 

منبع ترجمه:

https://www.polygongroup.com/en-US/blog/benefits-of-using-abrasive-blasting-before-surface-coating

 

تصاویری از اجرای عملیات سندبلاست

 

مزایای سندبلاست1

مزایای سندبلاست2

مزایای سندبلاست3

مزایای سندبلاست4

مزایای سندبلاست5

مزایای سندبلاست6

مزایای سندبلاست7