به سندبلاست رنگ آمیزی سندبلاست مخازن سندبلاست اسکلت ساختمان سندبلاست سوله سندبلاست پروفیل سندبلاست پل هوایی سندبلاست صنعتی دستگاه خوش آمدید

کاربردهای عملیات سندبلاست چیست

کاربردهای عملیات سند بلاست چیست؟٠٩٣٧٧٨٦٠١٢٧تلفن استعلام قيمت سندبلاست در سراسر ايران عزيز

کاربردهای عملیات سندبلاست، ترکیب شن و ماسه و هوای پرفشار شرایطی را به وجود آورد که روش های صنعتی دیگر را دگرگون ساخت. سندبلاست از اولین روز کشف خود دنیای جدیدی را در پاک سازی سطوح در صنعت و حتی طراحی در معماری به وجود آورده است. کاربردهای عملیات سندبلاست متنوع و جذاب می باشد. در واقع می توان گفت که سندبلاست یک روش تاثیرگذار در پاکسازی و شکل دادن و یکدست کردن انواع سطح ها می باشد.

نتیجه بررسی این روش و مقایسه آن با روش سنباده زدن ورق ها و سطوح مختلف نشان می دهد که درصد تاثیر گذاری این روش برای سطح بسیار بیشتر می باشد ایجاد برآمدگی یا گوشه در روش سندبلاست سطح های مختلف وجود ندارد و حال آنکه این مشکلات در سطح هایی که سنباده زنی می شوند بسیار مشاهده می شود .

روش سندبلاست به طور کلی  برای دو هدف مهم انجام می شود:

الف) تمیزی سطوح و پاک سازی از آلودگی های سطحی

ب)ایجاد زبری در سطح سندبلاست شده  برای چسبندگی بهتر پوشش های بعدی

ابزارهای مورد نیاز در عملیات سندبلاست شامل موارد زیر می باشد:

1- دیگ سند بلاست

2- کمپرسور باد که با توجه به نوع ساینده و کاربردهای عملیات سندبلاست انتخاب می شود

3- شیلنگ

4- کلاه سندبلاست

5- نازل های مورد استفاده در سند بلاست

6- واتر جت

کاربردهای-عملیات-سندبلاست-1

سندبلاست روی لوله های خطوط انتقال نفت و گاز

در ادامه به توضیح انواع کاربردهای عملیات سندبلاست می پردازیم:

سایش سطح

1- از این روش با استفاده از دانه های شیشه برای پاک سازی سطوح از رنگ یا رسوبات کلسیمی و حتی قارچ های ذره بینی که باعث ایجاد خوردگی در سطح فلزات می شود استفاده می شود.

سندبلاست چرخشی

2- روش کار در این نوع سندبلاست بدون استفاده از فشار هوا می باشد و در واقع از نیروی سانتریفیوژ برای پرتاب ساینده ها به سطح استفاده می شود که در مقایسه با روش سایش سطح بازدهی بیشتری دارد.

3- سند بلاست با آب

در این روش با فشار زیاد آب و ساینده به سطح پاشیده می شود. کاربردهای عملیات سندبلاست در این روش شستشو و پا کسازی سطح از گرد وغبار ایجاد شده از سند بلاست یا ذرات خوردگی و زنگ زدگی روی آن می باشد.

4- سند بلاست مرطوب

این روش یک روش سندبلاست مناسب برای پا کسازی سطوح می باشد کاربردهای عملیات سندبلاست در این روش به این صورت است که آب سرد یا گرم با فشار زیاد به سمت سطح پاشیده می شود و تمامی ذرات روغن و چربی از سطح پاک می شود.

5- میکرو سندبلاست

یکی از کاربردهای عملیات سندبلاست استفاده از روش میکرو سندبلاست برای پرتاب ذرات ساینده به سطح هایی است که درز و شکاف زیادی دارند.و نیازمند روشی دقیق برای پاک سازی سطح به طور کامل می باشند.

کاربردهای عملیات سندبلاست از آن جهت دارای اهمیت زیاد می باشد که تمام سطوح فلزی، آلومینیومی، پلاستیکی با این روش قابل پا کسازی می باشد و در مواردی که نیاز به پوشش و رنگ زدن روی سطح می باشد کیفیت کار بسیار افزایش می یابد.

از موارد دیگر  کاربردهای عملیات سندبلاست  به موارد زیر می توان اشاره کرد:

1- زنگ زدایی و ماسه زدایی و رنگ برداری  ازسطوح داخلی و خارجی قطعات

2- تمیز کاری انواع قالب های صنعتی

3- زبر کردن سطوح قطعات برای بهینه انجام شدن عملیات لعابکاری و تفلون کاری

4- آماده کردن سطح قطعات برای انواع آبکاری های صنعتی، تزئینی یا رنگ

5- حک کردن نقش ولوگو یا برجسته کاری روی شیشه و کاشی، طلق برای مصارف تجاری و تزئینی

کاربردهای-عملیات-سندبلاست-2

سندبلاست ماشین های فرسوده

کاربرد  عملیات سندبلاست در صنایع کشتی سازی

صنعت کشتی سازی و صنایع وابسته به آن به علت تاثیری که قطعات فلزی کشتی ها تحت تاثیر آب و موادی که حمل و نقل می کنند قرار می گیرند و همچنین وسعت تجهیزات  بسیار از روش  سندبلاست استفاده می کنند. جرم زدایی و پا کسازی بدنه کشتی ها با هیچ روش موثر دیگری امکانپذیر نمی باشد چرا که دیگر روش ها هم وقت گیر است و هم هزینه بر، به همین خاطر کاربرد عملیات سندبلاست در آن بیشتر مشاهده می شود.

کاربرد عملیات سندبلاست در صنایع نفت و گاز  وپتروشیمی

بخش های بزرگی از صنعت نفت  وگاز و پتروشیمی به علت درگیر بودن این بخش ها با مواد شیمیایی و محلول های خورونده پس از گذشت زمان دچار خوردگی در داخل مخازن یا سطح خارجی بخش هایی می شوند که با آب و هوای متفاوت درگیر است. بهترین و موثرترین و اقتصادی ترین روش برای پاکسازی سطوح در این صنایع استفاده از روش های مختلف سندبلاست می باشد.

کاربرد عملیات سندبلاست در سندبلاست بدنه ماشین

بدنه ماشین و تجهیزات آن در اثر عوامل محیطی، گذشت زمان  و گاهی اوقات آتش سوزی و تصادفات دچار خرابی  می شود. بهترین و موثرترین روش برای از بین بردن این مشکلات استفاده از سندبلاست در پاکسازی این سطوح می باشد.

کاربرد عملیات سندبلاست در طراحی روی شیشه  

شاید شما هم موارد بسیاری از شیشه های جدا کننده یا طراحی شده دیده باشید. جذابیت و خلاقیتی که در تولید این نوع شیشه ها به کار رفته با روش سندبلاس می باشد. شرکت های زیادی با استفاده از روش سندبلاست  آرم و طرح شرکت خود را روی  شیشه حک می کنند و یا با مات کردن بخش هایی از شیشه های محیط اطراف خود دفاتر کار خاصی را به وجود می آورند.

کاربردهای-عملیات-سندبلاست-3

دفتر کار با شیشه سندبلاست شده به روش مات کردن

کاربردهای-عملیات-سندبلاست-4

نموه طراحی آرم و لگو شرکت ها با روش سندبلاست

کاربرد سند بلاست در پاک سازی قالب های صنعتی

در هنگام تولید قالب های صنعتی، ممکن است زواید و حتی ناهمواریهای در قطعات بوجود بیاید. سنباده زدن قطعات  کاری وقت گیر و در اکثر موارد بی کیفیت است. استفاده از روش سندبلاست کمک می کند تا پاک سازی قطعات با کیفیت و دقت بیشتری انجام شود و ما در آخر یک قطعه با سطح یکدست و همواری داشته باشیم.  

کاربرد عملیات  سند بلاست در پاکسازی نما

نماهای ساختمان ها در اثرتغییر شرایط جوی، آلوده و مات می شوند.جرم و گاهی اوقات دوده های ناشی از سوختن و حرارت سیاه و مات می شوند. یکی از مهمترین راههای پاکسازی نما استفاده از روش سندبلاست خشک یا سندبلاست تر می باشد. هر دو روش با توجه به نوع نما انتخاب می شود .

کاربردهای عملیات سندبلاست 1

سندبلاست نما